Testat Garmin Astro Nordic

Nu har jag jagat några gånger med min nya ”Nordic”. Är imponerad av hur bra grejerna funkar på korta avstånd, det är just där problemet finns med Nordic. Fösta gångerna tappade jag hunden redan vid 500 meter! Efter att ha ändrat kanal på hundenheten blev det bättre och 1,7 km är det längsta avståndet jag haft sedan dess utan att tappa kontakten. Extremt enkelt och smidigt att använda under jakten. Den har också många olika funktioner kanske lite för mycket, och tar lite tid att lära sig men igengälld får man en mångsidig gps. Jag har några saker att klaga på, det första är alla funktioner som kan ge den som inte är teknikintresserad huvudvärk innan man får igång grejerna. Sedan var det hundhalsbandet, stort och tungt i mitt tycke, jag har kört det på tax/drevern och tycker att det är på gränsen till för stort på stövaren känns det dock helt ok. Helhets intrycket är i alla fall att Garmin Astro Nordic 220 är det bästa som hänt hundpejlandet. Nu blir det nästan för enkelt att hitta generalpassen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0