EU-val och jakt

Då var Eu-valet till ända. Vad resultatet härifrån kommer att ge är kanske svårt att säga, det vi med säkerhet kan säga är att internet är viktigt, eller kanske den enda frågan vissa bryr sig om, iallafall om man utgår ifrån det fantastiska valresultatet som piratpartiet gjorde. Personligen vet jag inte riktigt vilka frågor det var vi röstade för och vad de politiska partierna ville driva i EU, det var mest snack om att det var viktigt att vi röstade och fanns med i Europa.
Vad gäller jakten vet vi att  i Europa är det ju inte så lätt att vara jägare, kanske inte friluftsmänniska överhuvudtaget, vi ska vara rädd om våran allemansrätt i Sverige.
Nu tror jag inte att resultatet från detta val kommer att påverka jaktbesluten mer än det redan gör idag. Men en sak som oroar mig är den starka frammarsch som de gröna partierna har i Europa, inte för att det värnar om miljön utan snarare att den erfarenheten jag har från det Svenska miljöpartiet är att dessa har många anhängare som är starkt kritiska till jakt.

Kommentarer
Postat av: UR

Faktum är ju att just Eu ledarmöterna har i många fall mer och tyngre beslut att ta ställnign i än våra riksdagspolitiker. för egen del är jag inte odelat positiv til PPs inträde.. Inte om jag ser till jakt och fauna frågor.. :(

2009-06-08 @ 20:48:40
URL: http://jaktomat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0