Stövaren på utställning

Obbe på utställning

I söndags bar det av till bedömning av smålandsstövaren. han har nu precis passerat 1 år och ställdes ut som junior.
Riktigt roligt var att det var 4 st. smålandsstövare i juniorklassen, så många trodde jag inte det skulle vara. Nu råkade 3 st. även vara kullbröder och helt olika i utseendet.
Det man fascineras över är hur domaren ser och bedömer hundarna utifrån rasstandard, framtida jakt och bruks förmåga. Det är riktigt roligt att sitta och lyssna till domarens bedömningar och förklaringar till varför han dömer som han gör.
- Hur gick det då. Ett 2:a pris åkte vi hem med, faktiskt fick alla tre kullsyskon 2:a pris. Som helhet jag ganska nöjd och enligt publiken var det en "hård" domare, så ett 1:a pris kanske han kan få med en "snäll" domare.
Men nu skiter jag i utställande och fokuserar på jakten, han har ju visat gott intresse för räven!

 


Kommentarer
Postat av: U.R

Hua! En RIKTIG stövare! Sjävl var jag på g med en småland tidigare, men då blev det inget så då föll jag till föga och köpte en hamiltonare i stället. Men en smålandsstövare ska det bli i framtiden!



2009-06-02 @ 08:36:31
URL: http://jaktomat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0