Björnjakten avslutad

I det område jag har mina jaktmarken dvs. Dalarna sköts björn nummer 33 på lördagen den 5 september. Detta innebär att jakten nu är avslutad, på rekord kort tid. Femton dagar tog det att skjuta hela tilldelningen och flest björnar sköts inom Rättvikskommun, hela 11 stycken.
Tyvärr han jag inte vara ute så mycket som jag önskat eller jag får kanske skylla mig själv då jag planerat att vara ute mer i septembermånad. För vem hade räknat med att jakten skulle vara avslutad på bara två veckor.

Kommentarer
Postat av: U.R

Man får bara hoppas på en utökad tilldelning på ytterligare 15 nallar.. Men att NVV skulle förstå hur mycket bkörn det finns är nog itne troligt.. :(



För egen del så fick jag hoppa björnjakten i år och till och med älgpremiären brann inne.. :(



Men till nästa år så ska det bli ändring.. :)

2009-09-08 @ 07:40:42
URL: http://jaktomat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0