Roslagsvargen skjuten

Roslagsvargen, bild: Länstyrelsen, stockholm
Roslagsvargen Bild: Länstyrelsen Stockholm

Idag blev den skjuten, den varg som utgjorde östra fronten för vargens utbredningsområde. Det var en ung tik som sköts efter en som det verkar ganska enkel jakt på nysnö. Jag vet inte vad jag anser om denna skyddsjakt, jag anser att alla rovdjur som attackerar tamdjur skall avlivas. Samtidigt kan jag inte låta bli att irritera mig över den rovdjurspolitik som bedrivs idag med som det ibland kan kännas, ett enda mål, förstör allt vad jakt heter ute i glesbygderna. Jag har haft förmånen att vara med på jakter i Mälardalen och är det någonstans det finns bytes djur så det räcker till den önskade vargstammen så är det där, i Dalarna där jag jagar minskar avskjutningarna på älg & rådjur dramatiskt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0