Bock Premiär

Snart är den här, morgonen den 16 augusti BOCKPREMIÄREN. Ja, så hade jag skrivit för några är sedan i dag nöjer jag mig med att konstatera att det snärt är 16 augusti och sktiver bockjakt med små bokstäver. Varför denna ändrade inställning till en trevlig och intressant jaktpremiär, svaret är enkelt, inte många bockar att jaga längre. När jag för 15 år sedan gick ut på min första bockjakt bultade hjärtat av spänning och sensommarkvällens lugn bröts med jämna mellanrum av smällar från bockjägares studsare, idag får man ringa runt till alla jaktkamraterna dagen efter och höra om någon sett till något vilt över huvud taget. Varför är det så lite bock då! Tja svaret är kanske inte busenkelt men en sak är säker lodjur, vargar och mängder av rödröv gör sitt till på skogen.
Men, nog ska jag i alla fall ta en liten sväng till bockmarkerna mitt i Dalarna om inte annat kanske det dyker upp någon oförsiktig räv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0