Bockjakt

Denna bock fina bock lyckades jag fälla i november 2006.

Varför sitter vi där under varma augustikvällar med fästingar, mygg och annat flygande otyg som bara irriterar och väntar i timmar på att bocken skall visa sig! Det är nu bocken skall tas, sena november eftermiddagar timmen innan mörkret lägger sig. Visst, jag har själv setat där med mygg runt ögonen och svetten rinnande ner för ryggen efter att ha smugit mig fram över en blöt myr till den där magiska tallkullen där det alltid brukar husera någon bock. När det gått en timme börjar klockan komma fram allt tätare och det enda som snurrar i huvudet är, kom fram någon gång så jag får gå hem.

Jag har slutat med augusti bockarna, nu det är november bockar som gäller. När den första snön kommit singlande ner sitter jag där vid välkända betesplatser timmen före mörkrets inbrott utan mygg och annat krypande elände, mysandes med långkalsonger och varma vantar. Resultatet brukar inte vänta på sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0