Telefon haren

Stryker kopplet på Tulo, tax/drevern och upptaget låter inte vänta på sig. Nästan omgående är drevet i full gång med härliga bukter, det dröjer inte länge innan get och killing kommer i pass men killingen placerar sig så att skott inte är att fundera på. Så fortsätter de närmaste timmarna, dreven snurrar runt mig hela tiden men skottlägena lyser med sin frånvaro. Efter två timmar lyckas djuren lura Tulo totalt och ett lång tappt uppstår. Jag beslutar mig då för att det är lika bra att försöka få något gjort på jobbet även denna dag, det är ju trots allt bara fredag. På väg fram mot tapptplatsen för att koppla Tulo så river han i igen och drevet drar iväg några hundra meter, då ringer telefonen och jag beslutar att svara, planen var ändå att åka hem. En event arrangör vill boka in ett planeringsmöte och vi pratar på några minuter när helt plötsligt en hare kommer springande rakt i mot mig.

-          Ursäkta ett ögonblick, sedan lyfter jag kombin och haren slår i backen.

-          Vad är det som händer hör jag i luren, hoppsan det var bara en hare svarar jag.

Minuten senare kommer Tulo i drevlöpan, han hade lyckats få upp en hare när han letade efter rådjuren.

Så kom ihåg jägare ute i stugorna, ha alltid eldkvasten i beredskap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0