Vargvänner motarbetar

I Gävleborg provade länsstyrelsen att lägga ut uppgifter via webben om hur vargarna rörde sig inom ett vargrevir. Ett mycket bra initiativ för att på ett enkelt sätt informera, bland annat jägare om vargarnas positioner. Självklart gillades inte detta av ”vargvänner”. En medlem i nätverket för varg, boende i Skåne polisanmälde tjänstemännen på länsstyrelsen.

Av någon anledning vill inte sk. vargvänner att det ska fungera med rovdjur och jakt i våra skogar. Istället väljer man att polisanmäla och hänvisa till sekretessen för utrotningshotade djur. Det är extra tråkigt att detta sker då myndigheterna och deras personal försöker att hitta lösningar på det problem, som framför allt vargen skapar för jakten med löshund. Jag tror inte att det är vargen dessa ”rovdjurs organisationer” värnar i första hand utan ett hat och en vilja att stoppa jakt är det som driver dessa organisationer.  


Kommentarer
Postat av: Pia

Men var det tänkt att det var för jägarna skulle veta vargarnas positioner?? Jag tror lätt det blir frågan om tjuvjakt med den informationen, ni jägare vill väl inget hellre än skjuta både våra vargar och björnar?

2009-04-16 @ 23:18:06
Postat av: Anders

Som jag skrev i inlägget är det just denna inställning till jakt och i synnerhet jägarna som är ett problem. Ni utgår från att jägarna gör allt för att tjuvjaga det ni kallar ERA vargar och björnar. Detta förstärker bara min uppfattning om att det inte är vargen ni värnar utan jakten ni motarbetar.

2009-04-18 @ 10:15:01
URL: http://jakt.blogg.se/
Postat av: Pia

Men många av er jägare som jag träffat är stora motståndare mot våra rovdjur och så har ni lixom mage att kalla er djurvänner det fattar jag inte heller. För det första vill ni ju ut och döda våra djur i skogen och sen blir det ett himla liv om era hundar blir anfallna av ett rovdjur men det tycker jag man får räkna med om man släpper sin hund i våra skogar där faktiskt rovdjuren "bor" håll era hundar i koppel så slipper det hända. Många jägare känner sej macho när dom ger sej ut i skogen med ett gevär på ryggen och kan bestämma vem ska jag skjuta idag då.

2009-04-18 @ 21:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0