Nysnö!

Snön vräker ner eller gjorde iallfall igår, idag faller den lite lättare. 2,5 decimeter under gårdagen och natten gjorde att jag valde snöskottning idag, nu när jag tittar ut genom fönstret ser jag att det fortsätter att falla blötsnö. Väder rapporten säger att det skall fortsätt snöa under dagen men morgondagen lovar uppehåll så imorgon blir det till att leta rävspår att sätta stövaren på!
Var ute igår mitt i snöstormen och jagade med tax/drevern, det visade sig idag att det troligtvis var sista dagen med rådjursdrivare iallfall på hemma marken. Känns extra bra att den dagen avslutades med att jaktgästen som var med fick skjuta en killing på drev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0