Rävstövare på G

Idag var det äntligen nysnö och ett perfekt jakt väder, mot skogen i tidig morgonstund med stövaren i bagaget. Obbe och hans bror Oryx, smålandsstövare i injagnings läge 7 månader gammla. Jag och Markus söker av var sin väg på jaktmarken och vi finner båda två färska spår efter räv, vi släpper båda samtidigt på respektive spår - UPPTAG!
Obbe driver fint i ca 40 minuter utan att jag kommer i närheten av ett trevligt böljande drev, tills räven går sina egna spår och Obbe tappar kontrollen han återväder till upptagsplatsen och jag är rätt nöjd - Första rävdrevet. Oryx har fått lite mer skogsträning och driver runt räven för fullt så jag skyndar dit för att hjälpa till med passandet. Oryx driver räven fint och böljande som närmast var det 50 meter från mig, stog i fel rågång!
Härlig dag med snö, minus 7 och hundskall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0