Vårjakt på bock

Snart drar jag iväg på vakjakt på vårbock och vildsvin. Har aldrig tidigare haft chansen att jaga vårbock, det ska bli roligt att prova detta, fast jag tror nog att det kommer att vara precis som att vaka på augustibock.
Hur som haver är det alltid roligt att prova nya jakter och framförallt nya jaktområden. På mina ordinarie marker finns det ännu inte vildsvin så även om jag varit på ett par gris jakter ska det bli skoj att även få chansen att vaka på gris. Kollade in väderkartan och inte blev jag särskilt glad, regn, regn och återigen regn. Jag får hoppas på uppehåll i skurarna så viltet kommer ut från grantätningarna för att beta, det brukar vara effektivt att sitta efter ett häftigt regn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0